Ewa Gdowiok
Absolwentka wydziału scenografii warszawskiej ASP. Od 20 lat realizuje różne formy scenografii w teatrze, filmie, reklamie i wystawiennictwie.
Od otwarcia Centrum Nauki „Kopernik” (reż. Peter Greenaway) przez serial satyryczny „LaLaPoland”, scenografię do koncertu „HEY- unplugged” po cykl teatrów telewizji „Teatroteka”, nagradzanych w kraju i za granicą („Krzywy domek” Anny Wakulik w reż. Anny Wieczur-Bluszcz na Teatrotekafest i WorldFest-Houston, „Walizka” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk w reż. Wawrzyńca Kostrzewskiego na Teatrotekafest, „Holzwege” w reż. Tomasza Cyza na Teatrotekafest III). Z 45 spektakli telewizyjnych z tego cyklu, wyprodukowanych przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie zrealizowała scenografię do 9, dając dowód swej miłości zarówno do teatru, jak i do kamery. Ma na swoim koncie liczne spektakle dramatyczne i muzyczne. Ostatnio zrealizowała z Anną Wieczur-Bluszcz spektakle: „Kasieńka” Sary Crossan w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku, teatry telewizji „Żabusia”Gabrieli Zapolskiej,”List z tamtego świata”Kornela Makuszyńskiego, „roz/Czarowanie” Grzegorza Staszaka w Teatrze Ochoty w Warszawie i „Płuca” Duncana Macmillana ( nagroda na festiwalu „Rzeczywistość przedstawiona” w 2018 roku).
Z przedstawień muzycznych zrealizowała parę operetek i musicali: „W krainie uśmiechu” Franza Lehara w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, „High School Musical” w Gliwickim Teatrze Muzycznym, „Carmen Latina” w Teatrze Dramatycznym w Radomiu, „Pewien mały dzień” w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu , „Kiedy świat był młody” Pawła Kamzy w Teatrze Polskim w Poznaniu.
Prowadzi również działalność dydaktyczną, prowadząc zajęcia w warszawskiej Akademii Fotografii, gdzie przekazuje wiedzę w zakresie estetyki w kontekście historycznym z uwzględnieniem zdobyczy designu i zasad ergonomii.
W wolnych chwilach ilustruje książki (seria „Mysza” Tomasza Matkowskiego) i realizuje własne krótkie formy filmowe.